torsdag 27 september 2012

Avbryter

:'( Jag måste avbryta avelsförsök ett. Eftersom att min Mr. M (hanne) inte bygger någon skumbo han verkar däremot tro att han har gjort det. Han gör allt annat rätt han uppvaktar honan, har markerat var han tror hans skumbo e/ska vara. Jag har placerat ut en mugg som grund för boet och även hopvikta sugrör, mycket växter, stilla vatten och rätt temperatur så förstår inte varför han inte bygger :'( men men får väl försöka ha lite tålamod och testa igen om 2v så dom får vila upp sig. Mr. M ska få flytta in i mitt nya kar som jag fick hem idag på 20L :) så hoppas han kommer trivas där :) ska bara koka sanden så det inte händer som med de andra fiskarna som dog av förgiftning på grund av att jag var lat å ej kokade sanden så hoppas jag lär mig nu. Lägger upp bilder på hans nya hem om en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar